4 Haziran 2008 Çarşamba

çilekli pasta


MALZEMELER
Pandispanya
4 adet orta boy yumurta
1 su bardağı un ( ya da isterseniz 1/2 su bardağında 1 parmak fazla un + üzerini 1 bardağa tamamlayacak kadar badem tozu )
1 su bardağı şeker
100 gr sütlü çikolata, 100 gr bitter çikolata
1 paket dr.oetker vanilya aroması veya 2 çorba kaşığı vanilya esansı
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
8 çorba kaşığı yoğurt
1/2 su bardağı sıvı yağı
(pandispanya tarifi pastacı burcuya ait)
Ara krema:
krem şanti
damla çikolata
Üst krema:
beyaz çikolata sosu
1 kase doğranmış çilek
1 paket tart jöle
fındık kırığı
keki ıslatmak için çilek aromalı soda
HAZIRLANIŞI:
Pandispanyamızı 1 gün önceden hazırlayalım.
Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım.
20 cm 'lik yuvarlak kelepçeli kalıbımızı yağlayalım.
Yumurta ,şeker ve aromayı birlikte çırpmaya başlayalım. Ayrı bir kaba unu,kabartma tozunu ve kakaoyu eleyelim. Çikolatamızı benmaride eritelim. Çırptığımız yumurtalı karışıma eritilmiş çikolatamızı ilave edelim ve çırpmaya devam edelim. Şekerin iyice erimesi gerekmektedir. Bu sırada yoğurdumuz ekleyip çırpalım, sıvı yağı ekleyip çırpalım. Hazırladığımız unlu karışımı ilave edip tekrar yavaş yavaş çırpalım.
Ve hazırladığımız karışımı ilave edelim. Tel ızgaranın üzerinde dengelice kalıbımızı yerleştirip yaklaşık 1 saat pişirelim.
Kekimizi 3 parçaya dikkatlice keselim. ilk katını sodayla yeterince ıslatalım.
Krem şantiyi 1 bardak sütle hazırladıktan sonra ilk kata yarısını sıvıyalım ve üzerine damla çikolata serpiştirelim.
2. katada aynı şekilde sodayla ıslattıktan sonra kalan şantiyi sıvıyalım.
3.katıda üstüne yerleştirelim ve tekrar sodayla çok az ıslatalım.
2,5 bardak sütle hazırlanan çikolata sosunu pişirip soğuttuktan sonra(ben soğumasını bekleyemediğim için biraz aşağı akma oldu)en üste güzelce dökelim.yanlarına fındık kırığı yapıştıralım.
Çileği gelişigüzel dizdikten sonra jöleyi tarifine göre hazırlayıp çileklerin üzerinde gezdirelim.
2-3 saat dolapta dinlendirdikten sonra servis yapalım.


3 yorum:

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Baktım İzmir'de oturuyormuşsunuz ben tostları getirene kadar akşam olacak:))En iyisi siz deneyin ve beni hatırlayın.Çilekli pasta harika görünüyor ellerinize sağlık.Öpüyorum........

gulcinkuju dedi ki...

hımmmm.... pastaaaaa ve çilekkkkk...

bana yok mu :((
harika gözüküyolar, senin elinde ne güzel de sekle giriyolar...

öpüyorum seni ve minik meleklerini canım...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benim ellerine salğık nefis görunuyor. alman pastacıklarda çok guzeller. iyi hafta sonları..