23 Mayıs 2008 Cuma

şeftalili muhallebi

Sıcak geçen şu günlerde içinizi serinleticek bir sütlü tatlı bu lezzete çocuklar bayıldı.tarifini tarif defterinden sevgili okyanus denizden aldım.teşekkür ediyorum.

2 adet şeftali soyulur, küçük dilimlenir. Küçük bir tencereye alınıp üzerine 4 kaşık şeker serpilir. 1 su bardağı su dökülüp pişmeye bırakılır. Ayrı tencereye 3 bardak süt 3 kaşık şeker 2 dolu kaşık buğday nişastası 1 paket vanilya ve 1 kaşık un katılarak muhallebi kıvamında pişirilir.muhallebi olana kadar şeftaliler yumuşuyor. kup bardaklarına tane şeftaliler kaşık yardımıyla paylaştırılır. bende 6 kup yetiyor. üzerlerine muhallebi paylaştırılır. kalan şeftali suyuna 1 dolu tatlı kaşığı nişasta az suyla sulandırarak eklenir, ocak açılıp biraz kıvamlanana kadar pişirilir. bu malzeme de muhallebinin üzerine paylaştırılıp soğumaya bırakılır. servise kadar dolapta bekletilir.

3 yorum:

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik secilcim. Cok lezzetli görünüyor. Muhallebiyi cok severim hele seftaliyi. Bizim burda yurtdisindan geliyor seftaliler. su an kilosu 10 ytl kadar hem pek güzel degil. Iyiki 1.5 ay sonra türkiyeye, yani izmire tatile gidiyoruz. Sirincenin meshur o büyük, nefis tatli seftalilerin hepsini ben bitiricem herhalde ;)

uygarimizlahayat dedi ki...

Canımmm dün yorum yazmak istedim milföyüne ama kelime doğrulama çıkmadı, ama bugün bir açtım harikaaaaaa sunumlu muhallebi beni bekliyor, harikaaa olmuş ellerine sağlık... nerelerdesin hiç görünmüyorsun,msnde de yoksun merak ettim, öpüyorum seni ve yaramazları, sevgiyle kal...(kelime doğrulamayı kaldırsan çok güzel olucak bence)

gulcinkuju dedi ki...

hımmm.. eline sağlık. artık ustalaştın bu işte bakalım ne zaman yakalayabileceğim seni :))))

hem pratik hem yaz için hafif güzel bir tatlı gibi duruyor. denemek lazım...
öptüm kocaman canım...